Plný název ukazatele: | Struktura tržeb organizace z realizovaných elektronických objednávek prostřednictvím webových stránek, mobilních aplikací, přes online tržiště nebo partnerský prodej |
Kód: | 9212 |
Téma: | Informační společnost |
Platnost: | 01.01.2009 - 09.09.9999 |
Definice: |
- Procento celkových tržeb firmy (bez DPH) získaných organizací z online prodejů uskutečněných prostřednictvím tzv. online tržiště.
Online tržiště (marketplace) je webová stránka s nabídkou produktů nebo služeb od více různých dodavatelů. Je to alternativa pro firmy, které chtějí prodávat online a nechtějí vytvářet a provozovat vlastní e-shop. Mezi online tržiště patří například také partnerský prodej přes Mall.cz a tzv. dropshipment přes Alza.cz. Jedná se o situace, kdy zavedené e-shopy zpřístupní svá tržiště dalším obchodníkům, kteří zde mohou nabízet své zboží. Propagace zboží, platební brány a zákaznický servis zastřešuje infrastruktura zavedeného e-shopu a expedice objednávky k zákazníkovi je na partnerském obchodě.
|
Synonyma: |
- prodeje přes tzv. online tržiště (např. Aukro, partnerský prodej na Mall.cz, Alza.cz, Tendermarket, eBay, Booking, Amazon, Aliexpress)
- prodeje přes online tržiště (marketplace) např. prostřednictvím partnerského prodeje
- prodeje přes online tržiště (marketplace) nebo prostřednictvím partnerského prodeje
|