Plný název ukazatele:Struktura tržeb organizace z realizovaných elektronických objednávek prostřednictvím webových stránek, mobilních aplikací, přes online tržiště nebo partnerský prodej
Kód:9212
Téma:Informační společnost
Platnost:01.01.2009 - 09.09.9999
Definice:
  1. Procento celkových tržeb firmy (bez DPH) získaných organizací z online prodejů uskutečněných prostřednictvím tzv. online tržiště.
    Online tržiště (marketplace) je webová stránka s nabídkou produktů nebo služeb od více různých dodavatelů. Je to alternativa pro firmy, které chtějí prodávat online a nechtějí vytvářet a provozovat vlastní e-shop. Mezi online tržiště patří například také partnerský prodej přes Mall.cz a tzv. dropshipment přes Alza.cz. Jedná se o situace, kdy zavedené e-shopy zpřístupní svá tržiště dalším obchodníkům, kteří zde mohou nabízet své zboží. Propagace zboží, platební brány a zákaznický servis zastřešuje infrastruktura zavedeného e-shopu a expedice objednávky k zákazníkovi je na partnerském obchodě.
Synonyma:
  1. prodeje přes tzv. online tržiště (např. Aukro, partnerský prodej na Mall.cz, Alza.cz, Tendermarket, eBay, Booking, Amazon, Aliexpress)
  2. prodeje přes online tržiště (marketplace) např. prostřednictvím partnerského prodeje
  3. prodeje přes online tržiště (marketplace) nebo prostřednictvím partnerského prodeje
Atributy:
Časová charakteristika:toková
Datový typ:numerický
Skupina:ICT - Informační a komunikační technologie
Český statistický úřad, Na padesátém 81, 100 82 Praha 10; tel.: 274 051 111 (ústředna)
Verze: 1.2.17 © ČSÚ 2024
Zobrazeno dne: 26.11.2024