Definice: |
- Počet podniků používajících sociální média z daného důvodu. Sociální média jsou online komunikační nástroje, které umožňují jejich uživatelům zakládat vlastní profily (uživatelské účty), jejichž prostřednictvím komunikují s ostatními uživateli, sdílejí s nimi informace či multimediální obsah. Nejznámějším a nejvyužívanějším typem sociálních médií jsou sociální sítě (např. Facebook nebo LinkedIn), dále sem patří firemní blogy či mikroblogy (např. Twitter). Dalším typem sociálních médií jsou webové stránky sdílející multimediální obsah (např. YouTube nebo Instagram). Podniky využívají sociální média obdobně jako své webové stránky. Slouží jim k sebepropagaci a k informování veřejnosti o novinkách týkajících se jejich činnosti. Často je využívají také k zákaznickému servisu. Podniky v nich vytváří prostor pro své zákazníky, kteří jim mohou klást dotazy, případně interaktivně zapojují zákazníky do vývoje a zdokonalování vyráběného zboží nebo poskytovaných služeb. Podniky také prostřednictvím sociálních médií komunikují s pracovním trhem a hledají nové zaměstnance, používají je i ke komunikaci uvnitř firmy, popř. ke komunikaci mezi podnikem a jeho obchodními partnery.
|