Využití internetu v organizaci k telefonování

Detaily:

Plný název ukazatele:Využití internetu v organizaci k telefonování
Kód:955
Téma:Informační společnost
Platnost:01.01.2008 - 09.09.9999
Definice:
  1. Použití internetu v organizaci k telefonování (VoIP).
    VoIP (Voice over Internet Protocol) je technologie umožňující přenos digitalizovaného hlasu v těle paketů rodiny protokolů UDP/TCP/IP prostřednictvím počítačové sítě nebo jiného média, prostupného pro protokol IP. Využívá se pro telefonování prostřednictvím Internetu, intranetu nebo jakéhokoliv jiného datového spojení.
    Nezáleží na použitém systému, resp. technologii (například Skype či SIP telefonie), ani na poskytovateli služby a službě samotné (např. FAYN, Telefonet, VOX.802 apod.), ani na použitém koncovém zařízení (zda bylo voláno z/na počítač vybavený sluchátky a mikrofonem, či speciální telefon nebo běžný telefon s adaptérem apod.). Podstatné je, že alespoň část hovoru byla vedena po datové síti (a nikoli, že celý hovor byl veden skrze klasickou telefonní síť).
Synonyma:
  1. Používala Vaše organizace v roce 2009 internet k internetové telefonii?
  2. telefonování (VoIP)

Atributy:

Časová charakteristika:toková
Datový typ:znakový (textový)
Skupina:ICT - Informační a komunikační technologie

Seznam souvisejících ukazatelů:

Stránka:  1   (z 1)

Prohlášení o přístupnosti Nové okno

Zobrazeno dne: 23.11.2024

Český statistický úřad, Na padesátém 81, 100 82 Praha 10; tel.: 274 051 111 (ústředna)
Verze: 1.2.17 © ČSÚ 2024