Definice: |
- Uskutečnění elektronického prodeje znamená faktickou realizaci samotného prodeje. Znamená to, že organizace nejdříve obdrží elektronickou objednávku na materiál, zboží nebo službu prostřednictvím on-line tržišť. Firma tuto objednávku vyřídí (tzn. zákazníkovi prodá zboží/poskytne službu). Zákazník za zboží nebo za poskytnutí služby firmě zaplatí. Firma tedy obdrží příslušnou finanční částku, na které se obě strany dohodly při uzavření kupní smlouvy. Prodej přes online tržiště je prodej přes webové stránky nabízející zboží nebo služby od více různých prodejců. Patří sem např. platformy jako Booking.com, damejidlo.cz, košík.cz, rohlík.cz nebo také partnerský prodej např. přes Mall.cz, Heureka Marketplace, Alza Marketplace nebo Facebook Marketplace. Prodejci zde mohou za domluvenou provizi nabízet své zboží nebo služby. Propagaci zboží nebo služeb, platební brány a zákaznický servis zastřešuje infrastruktura zavedeného prodejního portálu. Otázka může také zjišťovat počet online tržišť, prostřednictvím kterých organizace uskutečnila elektronický prodej.
|