Definice: |
- Poskytování uživatelské/zákaznické podpory firmou (např. v podobě chatu na webových stránkách nebo na sociálních médiích). Jde o možnost, kterou firma poskytuje svým zákazníkům - ti mohou firmu kontaktovat na jejích webových stránkách nebo prostřednictvím firemního profilu na sociálních sítích či jiných sociálních médiích. Na otázky zákazníků odpovídá/reaguje chatovací robot (tzv. chatbot). Chatovací robot (chatbot), též nazývaný jako virtuální asistent, je program určený ke komunikaci s lidmi pomocí sluchových nebo textových metod. Může to být program, který využívá umělou inteligenci. Díky schopnosti samostatně reagovat na otázky je využíván zejména v zákaznické podpoře, kde nahrazuje živé operátory. Může být ale využíván i v e-shopech nebo v oblasti peněžnictví a pojišťovnictví. Komunikace jednodušších chatbotů (bez umělé inteligence) funguje na základě databáze s předem naprogramovanými scénáři komunikace (např. odpovědi na nejčastější otázky zákazníků - tzv. FAQ). Tento chatbot nabízí zákazníkům vybrat si z omezeného počtu témat, na které má předdefinované odpovědi. Vyspělejší chatboti využívající umělou inteligenci (strojové učení, rozpoznávání přirozeného jazyka) dokáží samostatně komunikovat s lidmi tím, že jsou schopni rozumět lidské řeči (v psané nebo v mluvené formě). Díky tomu dokáží v komunikaci s člověkem reagovat na kontext situace a jsou schopni samostatně zformulovat odpovědi na zadané otázky.
|