Definice: |
- Typ osoby provádějící analýzu Big Data v organizaci. Mohou ji provádět jak zaměstnané osoby oranizace, tak zaměstnané osoby mateřské organizace či jiných příbuzných firem, tak externisté (zaměstnané osoby jiného subjektu nebo živnostníci).
Big Data je pojem používaný pro data velkého rozsahu, jejichž uchování a zpracování přesahuje možnosti běžných prostředků podnikových informačních technologií. Big Data vznikají z různých forem elektronické výměny dat, z elektronických činností či záznamů (např. z výrobních procesů nebo z aktivit v sociálních sítích). Základní charakteristiky Big Data jsou objemnost (mají obrovský objem), různorodost (mají různé zdroje a formáty - texty, videa, zvuky, výstupy z digitálních senzorů, záznamy o poloze apod.) a rychlost (vznikají velmi vysokou rychlostí, prakticky nepřetržitě). Analýzou Big Data se v tomto šetření rozumí použití postupů a softwarových nástrojů analýzy dat (např. vytěžování vlastních výrobních či obchodních dat (data mining), strojové učení) získaných z vlastních dat, případně z jiných zdrojů Big Data a vyhodnocování vyššími algoritmy jako jsou např. korelační a prediktivní analýzy.
|