Výskyt produktové inovace

Detaily:

Plný název ukazatele:Výskyt produktové inovace
Kód:3573
Téma:Věda a technologie
Platnost:01.01.2010 - 09.09.9999
Definice:
  1. Zavedení nového nebo podstatně zlepšeného výrobku nebo služby na trh.
Synonyma:
  1. Produktovou inovací se rozumí uvedení nového či zlepšeného výrobku nebo služby na trh. Tyto produkty se musí významně lišit od předchozích, které byly, vaším podnikem, uvedeny na trh již dříve. Tj. zahrnuje výrobky nebo služby, jejichž funkční charakteristiky (např. technické specifikace, použité komponenty a materiály, software, uživatelská vstřícnost) nebo zamýšlené použití se významně liší od předcházejících produktů podniku. Zahrnuje i významné změny v designu, jež mění technické, užitné či funkční vlastnosti produktu. Nový či zlepšený (dále jen inovovaný) výrobek či služba (dále jen produkt) musí být nový pro váš podnik, ale nemusí být nutně nový pro vaše odvětví nebo trh. Není podstatné, kdo inovovaný produkt vyvinul. Tj. za inovované produkty se považují nejen ty, které váš podnik vyvinul samostatně či ve spolupráci s jiným subjektem. Ale i ty, které byly vyvinuty dle vašeho zadání jiným subjektem či šlo pouze o úpravu či přizpůsobení produktu jiného subjektu. Za produktovou inovaci se nepovažují mírná nebo nepatrná zlepšení, rutinní modernizace, sezónní změny (např. oděvů) či estetické změny designu, jež nemění funkční, technické nebo užitné vlastnosti produktu. Jestliže podnik přizpůsobuje výrobky požadavkům zákazníka (customizace), pak nejde o inovaci, pokud takové produkty nemají výrazně odlišné vlastnosti od těch, které byly dříve vyráběny.

Atributy:

Časová charakteristika:toková
Datový typ:znakový (textový)
Skupina:NOV - Inovace

Seznam souvisejících ukazatelů:

Stránka:  1   (z 1)

Prohlášení o přístupnosti Nové okno

Zobrazeno dne: 23.11.2024

Český statistický úřad, Na padesátém 81, 100 82 Praha 10; tel.: 274 051 111 (ústředna)
Verze: 1.2.17 © ČSÚ 2024