Definice položky:
Technici provozu informačních a komunikačních technologií podporují běžné zpracování, provoz a monitorování systémů informačních a komunikačních technologií, periferních zařízení, hardwaru, softwaru a příbuzných počítačových zařízení za účelem zajištění optimálního výkonu a zjištění problémů. Příklady pracovních činností: a) provozování a kontrola periferních a příbuzných počítačových zařízení; b) zadávání příkazů, používání počítačových terminálů a aktivace kontrol na počítačových a periferních zařízeních pro integraci a provoz zařízení; c) monitorování systémů za účelem zjištění poruch a závad v jejich činnosti; d) ohlašování poruch zařízení pracovníkům dohledu a technikům údržby; e) reakce na chybové zprávy programů formou zjišťování a řešení problémů, obeznámením dalších zaměstnanců se vzniklými problémy nebo ukončením programů; f) studium pokynů pro určení zařízení, která budou použita, pro stanovení příkazů k používání, pro nastavení kontroly a pro určení materiálů, jako jsou disky a papíry k založení; g) vyvolání, oddělení a třídění výstupů programů podle potřeby, odesílání dat určeným uživatelům; h) zakládání periferních zařízení, jako jsou tiskárny, materiálem pro provoz nebo dohled nad těmito pracovními postupy. Příklady zaměstnání zařazených do této podskupiny: Technik počítačů Technik vysokorychlostních tiskáren počítačů Technik počítačových periferních zařízení Příklady zaměstnání zařazených do jiných podskupin: Technik počítačových sítí - 3513 Zaměstnání této podskupiny jsou zahrnuta do jedné souhrnné kategorie: 35110 Technici provozu informačních a komunikačních technologií
|