Plný název ukazatele: | Realizace elektronického prodeje organizací prostřednictvím webových stránek, mobilních aplikací, přes online tržiště nebo partnerský prodej kvůli opatřením v souvislosti s pandemií covid-19 |
Kód: | 9213 |
Téma: | Informační společnost |
Platnost: | 01.01.2009 - 09.09.9999 |
Definice: |
- Vliv pandemie covid-19 na to, že firma začala uskutečňovat elektronické prodeje přes tzv. online tržiště. Online tržiště (marketplace) je webová stránka s nabídkou produktů nebo služeb od více různých dodavatelů. Je to alternativa pro firmy, které chtějí prodávat online a nechtějí vytvářet a provozovat vlastní e-shop. Mezi online tržiště patří například také partnerský prodej přes Mall.cz a tzv. dropshipment přes Alza.cz. Jedná se o situace, kdy zavedené e-shopy zpřístupní svá tržiště dalším obchodníkům, kteří zde mohou nabízet své zboží. Propagace zboží, platební brány a zákaznický servis zastřešuje infrastruktura zavedeného e-shopu a expedice objednávky k zákazníkovi je na partnerském obchodě.
|
Synonyma: |
- Začala Vaše firma uskutečňovat elektronické podeje přes tzv. online tržiště až v roce 2020 kvůli opatřením zavedeným v souvislosti s pandemií covid-19?
|
Atributy: |
Časová charakteristika: | toková |
Datový typ: | znakový (textový) |
Skupina: | ICT - Informační a komunikační technologie |
|