| Plný název ukazatele: | Výskyt marketingové inovace - nový způsob prodeje nebo umístění výrobku nebo služby na trh |
| Kód: | 3806 |
| Téma: | Věda a technologie |
| Platnost: | 01.01.2010 - 09.09.9999 |
| Definice: |
- Marketingová inovace zaměřená na metody pro umístění výrobku nebo prodejních kanálů, které jsou nově použité subjektem (např. první použití licenčních dohod nebo dohod o franšíze, přímý prodej, exklusivní prodej, nové koncepty pro prezentaci výrobku apod.).
Marketingová inovace znamená zavedení nové marketingové koncepce nebo strategie, která se významně odlišuje od již existujících podnikových metod a která nebyla předtím v podniku použita. Zahrnuty jsou významné změny v designu výrobku nebo jeho balení, náhrada produktu, propagace výrobku nebo stanovení ceny. Marketingová inovace nezahrnuje sezónní, pravidelné nebo jiné rutinní změny v marketingových metodách.
|
| Synonyma: |
- Využil nový způsob prodeje nebo umístění výrobku/služby na trh (product placement)
- využil nového způsobu umístění produktu na trh
- nový způsob prodeje produktu [1] Změny designu, které výrazně mění uživatelské funkce výrobku, patří mezi produktové inovace. [2] Např. zásadní změnu materiálu použitého na obal, výrazně odlišný vzhled balení produktu atd. [3] Např. využití nového propagačního kanálu jako jsou sociální sítě či internetová reklama, product placement; vybudování nové značky; zavedení věrnostních karet atd.
|
| Atributy: |
| Časová charakteristika: | toková |
| Datový typ: | znakový (textový) |
| Skupina: | NOV - Inovace |
|