Plný název ukazatele:Výskyt marketingové inovace - nový způsob prodeje nebo umístění výrobku nebo služby na trh
Kód:3806
Téma:Věda a technologie
Platnost:01.01.2010 - 09.09.9999
Definice:
  1. Marketingová inovace zaměřená na metody pro umístění výrobku nebo prodejních kanálů, které jsou nově použité subjektem (např. první použití licenčních dohod nebo dohod o franšíze, přímý prodej, exklusivní prodej, nové koncepty pro prezentaci výrobku apod.).
    Marketingová inovace znamená zavedení nové marketingové koncepce nebo strategie, která se významně odlišuje od již existujících podnikových metod a která nebyla předtím v podniku použita. Zahrnuty jsou významné změny v designu výrobku nebo jeho balení, náhrada produktu, propagace výrobku nebo stanovení ceny. Marketingová inovace nezahrnuje sezónní, pravidelné nebo jiné rutinní změny v marketingových metodách.
Synonyma:
  1. Využil nový způsob prodeje nebo umístění výrobku/služby na trh (product placement)
  2. využil nového způsobu umístění produktu na trh
  3. nový způsob prodeje produktu [1] Změny designu, které výrazně mění uživatelské funkce výrobku, patří mezi produktové inovace. [2] Např. zásadní změnu materiálu použitého na obal, výrazně odlišný vzhled balení produktu atd. [3] Např. využití nového propagačního kanálu jako jsou sociální sítě či internetová reklama, product placement; vybudování nové značky; zavedení věrnostních karet atd.
Atributy:
Časová charakteristika:toková
Datový typ:znakový (textový)
Skupina:NOV - Inovace
Český statistický úřad, Na padesátém 81, 100 82 Praha 10; tel.: 274 051 111 (ústředna)
Verze: 1.2.17 © ČSÚ 2024
Zobrazeno dne: 23.11.2024