Technici provozu a uživatelské podpory informačních a komunikačních technologií a příbuzní pracovníci poskytují podporu pro běžný provoz komunikačních systémů, počítačových systémů a sítí a poskytují technickou pomoc uživatelům.
Náplň jejich práce obvykle zahrnuje: obsluhu a kontrolu periferních a příbuzných počítačových zařízení; monitorování systémů za účelem odhalení poruch a závad v jejich fungování; zakládání zvoleného materiálu do periferních zařízení pro jejich provoz nebo dohled nad zakládáním materiálu do periferních zařízení prováděným techniky periferních zařízení; zodpovídání dotazů o provozu hardwaru a softwaru za účelem odstranění problémů; instalaci a drobné opravy hardwaru, softwaru nebo periferních zařízení v souladu s návrhovými nebo instalačními parametry; dohled nad běžným výkonem systémů; nastavení zařízení používaných zaměstnanci, provedení nebo zajištění správné instalace kabelů, operačních systémů nebo příslušného softwaru; zřizování, obsluhu a údržbu síťových a jiných datových komunikačních systémů; instalaci, monitorování a podporu spolehlivosti a využitelnosti internetových a intranetových stránek nebo hardwaru a softwaru webového serveru; modifikaci webových stránek; zálohování a obnovu webového serveru.
Vazby: |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 2 - Třída |
35 |
Technici v oblasti informačních a komunikačních technologií |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 4 - Podskupina |
3511 |
Technici provozu informačních a komunikačních technologií, technici programátoři |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 4 - Podskupina |
3512 |
Technici uživatelské podpory informačních a komunikačních technologií |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 4 - Podskupina |
3513 |
Technici počítačových sítí a systémů |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 4 - Podskupina |
3514 |
Správci webu |