DETAIL POLOŽKY KLASIFIKACE
    Klasifikace: Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO)
    
      Akronym: CZ-ISCO
      Verze: 1.6
      Platnost: 01.07.2020 - 30.06.2022
      Rodina: Zaměstnání
    
    Jazyková verze: CS
    Úroveň: 4
    Položka: 4222 - Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech
    
      Vysvětlivka k položce:
      Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech nemají s klienty bezprostřední kontakt. Poskytují jim informace a rady, odpovídají na jejich dotazy týkající se zboží, služeb a politik organizací a zpracovávají finanční transakce prostřednictvím telefonů a elektronických komunikačních médií, jako je email.
Příklady pracovních činností:
a)	vyřizování příchozích hovorů a zpráv klientů, např. zodpovídání dotazů, vyřizování žádostí o služby a řešení stížností;
b)	identifikace požadavků a zadávání řešených situací do počítačového systému;
c)	předávání úkolů jiným útvarům v případě nutnosti;
d)	fakturace a vyřizování plateb v případě potřeby;
e)	odesílání dopisů, informačních letáků a jiných dokumentů klientům;
f)	poradenství pro klienty o doplňkových výrobcích a službách.
Příklady zaměstnání zařazených do této podskupiny:
Pracovník v zákaznickém kontaktním centru
Příklady zaměstnání zařazených do jiných podskupin:
Operátor telefonní ústředny - 4223
Tazatel průzkumů - 4227
Telemarketingový prodejce - 5244
Prodejce v call centru - 5244
Prodejce v zákaznickém kontaktním centru - 5244
Poznámka
Do podskupiny 4222 Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech patří pouze pracovníci, kteří odpovídají na žádosti o informace a řeší jednoduché transakce. Pracovníci poskytující odborné služby, např. pracovníci cestovního ruchu, jsou zařazeni v příslušných podskupinách bez ohledu na to, zda pracují v zákaznických kontaktních centrech či nikoliv.
Zaměstnání této podskupiny jsou zahrnuta do jedné souhrnné kategorie:
42220 Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech
      
    
    
    
      
        
          | Vazby: | 
        
          
            | Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 3 - Skupina | 422 | Pracovníci informačních služeb | 
        
          
            | Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 5 - Kategorie | 42220 | Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech |