Všeobecní administrativní pracovníci vykonávají různé kancelářské a administrativní činnosti podle stanovených postupů.
Náplň jejich práce obvykle zahrnuje: evidenci, přípravu, třídění, klasifikaci a ukládání informací; otevírání, rozdělování a odesílání pošty; kopírování a faxování dokumentů; přípravu jednoduchých zpráv a korespondence; evidenci zařízení vydávaných zaměstnancům; zodpovídání telefonických a elektronických dotazů nebo jejich předávání kompetentním osobám; kontrolu údajů, přípravu faktur a podrobnou evidenci proběhlých finančních transakcí; přepisování textů a údajů do počítače, korektury a opravy těchto opisů.
        
          | Vazby: | 
        
          
            | Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 2 - Třída | 41 | Všeobecní administrativní pracovníci, sekretáři a pracovníci pro zadávání dat a zpracování textů | 
        
          
            | Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 4 - Podskupina | 4110 | Všeobecní administrativní pracovníci |