DETAIL POLOŽKY ČÍSELNÍKU
Číselník: Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 4 - Podskupina
Kód: 5708
Akronym: CZ-ISCO_U4
Platnost: 01.01.2011 - 09.09.9999
Rodina: Zaměstnání
Položka: 4222 - Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech
Vysvětlivka k položce:Vysvětlivka k položce:
Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech nemají s klienty bezprostřední kontakt. Poskytují jim informace a rady, odpovídají na jejich dotazy týkající se zboží, služeb a politik organizací a zpracovávají finanční transakce prostřednictvím telefonů a elektronických komunikačních médií, jako je email.
Příklady pracovních činností:
a) vyřizování příchozích hovorů a zpráv klientů, např. zodpovídání dotazů, vyřizování žádostí o služby a řešení stížností;
b) identifikace požadavků a zadávání řešených situací do počítačového systému;
c) předávání úkolů jiným útvarům v případě nutnosti;
d) fakturace a vyřizování plateb v případě potřeby;
e) odesílání dopisů, informačních letáků a jiných dokumentů klientům;
f) poradenství pro klienty o doplňkových výrobcích a službách.
Příklady zaměstnání zařazených do této podskupiny:
Pracovník v zákaznickém kontaktním centru
Příklady zaměstnání zařazených do jiných podskupin:
Operátor telefonní ústředny - 4223
Tazatel průzkumů - 4227
Telemarketingový prodejce - 5244
Prodejce v call centru - 5244
Prodejce v zákaznickém kontaktním centru - 5244
Poznámka
Do podskupiny 4222 Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech patří pouze pracovníci, kteří odpovídají na žádosti o informace a řeší jednoduché transakce. Pracovníci poskytující odborné služby, např. pracovníci cestovního ruchu, jsou zařazeni v příslušných podskupinách bez ohledu na to, zda pracují v zákaznických kontaktních centrech či nikoliv.
Zaměstnání této podskupiny jsou zahrnuta do jedné souhrnné kategorie:
42220 Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech
Vazby: |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 3 - Skupina |
422 |
Pracovníci informačních služeb |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 5 - Kategorie |
42220 |
Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech |