Pracovníci informačních služeb poskytují a získávají informace osobně, telefonicky a elektronickými prostředky, jako je e-mail, v souvislosti se zajištěním cest, popisem výrobků a služeb organizací, registrací ubytovaných hostů, vítáním návštěvníků, sjednáváním schůzek, spojováním telefonických hovorů a získávání informací od respondentů a žadatelů o poskytnutí služeb.
Náplň jejich práce obvykle zahrnuje: zpracování itineráře a provedení cestovních a hotelových rezervací; vítání a přijímání klientů a návštěvníků; registraci ubytovaných hostů; poskytování informací souvisejících se zbožím, službami a politikami organizací; sjednávání schůzek; obsluhu telefonních ústředen; rozhovory s respondenty průzkumů a žadateli o poskytnutí služeb.
Vazby: |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 2 - Třída |
42 |
Pracovníci informačních služeb, na přepážkách a v příbuzných oborech |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 4 - Podskupina |
4221 |
Pracovníci cestovního ruchu (kromě průvodců) |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 4 - Podskupina |
4222 |
Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 4 - Podskupina |
4223 |
Operátoři telefonních panelů |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 4 - Podskupina |
4224 |
Recepční v hotelích a dalších ubytovacích zařízeních |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 4 - Podskupina |
4225 |
Pracovníci v informačních kancelářích |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 4 - Podskupina |
4226 |
Recepční (kromě recepčních v hotelích a dalších ubytovacích zařízeních) |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 4 - Podskupina |
4227 |
Tazatelé průzkumů |
Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) - úroveň 4 - Podskupina |
4229 |
Pracovníci informačních služeb jinde neuvedení |